Café 60's (jag brukar redigera mina inlägg)

Idag gick jag och S (den rödhåriga) i snöstormen till cafe 60's och åt. Ett najs café på den där stora gatan vars namn jag aldrig kommer ihåg (Kungsgatan? Sveavägen? nåt sånt) fast jag bott i stockholm i hela mitt liv och min skola typ ligger i närheten. Toast och Focaccia. Chai té (inte min favorit men de hade ca 250 sorter, man fick panik och bara valde den första man kände igen) med mjölk.
Ni vet hur vissa är såna som knallar in på ett café, går till kassan direkt och vet exakt vad de ska beställa. Jag är inte sån. Jag skulle säkert kunna stå där i en halvtimme och fundera. Överväga fördelarna och nackdelarna med varje vara. Låta alla andra beställa först. För att till slut ta ett säkert kort.
Åh, vilket påminner mig. Folk som blir otåliga när man inte kan bestämma sig. Dom bara kollar på en och suckar, tror att man är en idiot eller nåt. Haha. De är anledningen till att jag inte står där i en halvtimme. Så tack antar jag.

Sedan pluggade vi. FYI. Vintern är den bästa tiden att gå på caféer. Jag ska skriva en Christmas Fairy Tale nu.

Nej jag kommer inte på nåt att skriva om egentligen. Hittills fejkade jag bara. Egentligen undviker jag bara att skriva CFT. Saknar Berlin. Undrar hur det ser ut nu på vintern. Jag vill prova bo där. Tyska är nog inte så fult när man väl vänjer sig vid det. Ingenting är fult när man vänjer sig vid det. Ful är en illusion som man själv skapar.. Oftast.
Jag är trött på min egen filosofisk-ighet. "Allting är bara illusion."

Ha en bra vinternatt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh Berlin :)

2009-12-16 @ 15:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0