Trevligt folk

Läste precis en blogg. Där hade personen skrivit ner sina tankar och mer. Jag blev glad, för jag kunde känna igen mig. Det finns alltså människor som tänker som jag.

Det där låter väldigt dåligt. Men jag kunde läsa utan att behöva tänka: "Jag kanske borde vara lite mer som den? Tänka och bete mig lite mer som den så skulle folk tycka om mig mer?" Nu kände jag bara igen mig, kunde känna att jag inte är dum som tänker så. Det är svårt att hitta såna bloggar. Såna människor. Det är svårt att tro på att man är bra som man är.

När jag läste "Catcher in the rye" tänkte jag att jag känner igen mig i Holden. Han är jättesmart. Han är rolig. Vem skulle inte gilla honom? Sen när jag kom till skolan verkade alla hata honom. De tyckte han var gnällig och irriterande osv. Då ville jag inte längre känna igen mig i honom. Det är "fel" att tänka som han.

Nu bryr jag mig inte längre. Holden Caulfield är en räddning. Seriöst, han är det. Just nu iaf, för mig. Precis som den där random bloggen jag nyss läste. Den här världen suger så mycket ibland. Om man tänker på det hela. Vad folk prioriterar i i-länderna. När det finns så mycket andra saker som är viktigare. Allting är så ytligt.

Det finns så korkade människor. Människor som ska styra över oss. Människor som tror att de vet bäst men egentligen är de bara maktgalna, giriga idioter. Jag är så trött. På hur allting är uppbyggt. Men vad gör jag själv åt det? Ingenting. Seriöst tror jag inte heller det finns så mycket jag kan göra som skulle göra skillnad. Jag är inte någon som påverkar andra starkt, ändrar deras tankessätt, inspirerar dem. Nej, jag är mer typen som tänker hur mycket allt suger och att det ändå inte går att ändra på så lika bra att vänja sig.

Jag kan vara miljövänlig och sortera skräp. Jag skulle kunna joina något ungdomsförbund, känna gemenskapen, rädda världen. Men jag tål inte människor som är med i sånt. Inte dom jag träffat än så länge iaf. Jag kan göra som han i "Into the wild" och fly samhället. För att sedan dö i naturen. Yeah. Jag vet inte riktigt. Jag ska tänka på mina fina valmöjligheter.


Kommentarer
Postat av: suza

låter som nåt som jag sa för inte så länge sen...xD eller?

2010-01-09 @ 15:12:39
Postat av: laura

Det vet jag inte suza, men så kände jag för ögonblicket. :)

2010-01-10 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0