Flyga drake

Vi hade värsta filmkväll igår med hela familjen, ofta det händer liksom. Flyga drake var iallafall filmen.
Amir och Hassan är ju jättesöta, verkligen, men personligen tycker jag ändå att boken var bättre. Kanske för att det är svårt att uppfylla mina krav. Men för en film var den ändå inte helt sämst. Lite väl långtråkig.
Yes jag hade hoppats på att det funnits mer våld i filmen. De hade raderat självmordsförsöket helt, det är INTE okej. Boken var våldsammare och gjorde kanske därför också större intryck på mig. Baba var bra tycker jag, även om han inte var riktitgt som i boken. Och Assef skulle ju vara blond, men nehe.
Jag fick rysningar när jag hörde repliker direkt tagna från boken. För dig ska jag göra det tusen gånger om.

Om ni inte har läst boken, tycker jag definitivt ni ska göra det! En av mina favoriter.

kite runner

flyga

Kommentarer
Postat av: hen

Tusen strålande solar är en bättre bok dock :D

2009-07-31 @ 20:34:08
Postat av: laura

Jag har den också och har tänkt att läsa. Right oon liksom. Och du måste börja länka till din blogg för jag glömmer alltid namnet >:(

2009-08-01 @ 09:59:49
Postat av: asta

HIHIHIHIHI, den filmen vill jag se, Emily grät när hon såg den så den måtte vara sorglig

2009-08-02 @ 11:11:31
URL: http://vvwvv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0