Holafromfreakinfinland.

Hola! Jag ogillar den här resan väldigt mycket. För det första - Finlandsbåten. När jag var liten så brukade jag älska att åka färjan. Men nu - Not so much. Det enda man kan göra där är typ äta. Eller gå på bio - ensam - som jag gjorde. Jag var ju där med mina föräldrar så jag kunde inte riktigt göra nåt kul.
Man vågar inte heller gå någonstans ensam: min mamma lämnade mig ensam en stund efter att jag tjatat att jag inte ville. Jag var säker på att någon äcklig skulle komma och prata med mig. Och vad hände,  om inte att en äcklig man som kom och frågade en massa. Jag sa bara no och kollade bort, som tur är så gick han. Men ändå! Hata färjan. 
Än så länge har jag bara legat hemma för det mesta, lyssnat på musik och läst böcker. En dag träffade jag Sussu och Emmiina, men efter det gick allt till det vanliga igen. Vakna - ligga i sängen, tänka: ska jag gå upp nu eller bara ligga här - ligga där en stund - äta frukost - ducha - läsa bok, lyssna på musik - cykla runt med ingenstans som destination - äta - läsa bok - rita på paint med datorn som saknar internet - läsa - sova - .
Nu sitter jag i biblioteket på en lånedator. Min tid tar slut om.. 19 minuter, alltså 14.30. Har egenligen ingenting att göra vid datorn ens. MSN funkar inte. Inte ens den där fattiga nät-versionen. Fuck this. Jag lånade iallafall några nya böcker så yees woho partay.

Som tur är så kommer Noora hem på söndag, då borde det hända nåt.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej Laura, om du har tråkigt, läs min och Agnes nya blogg :D:D



pussiluss

2009-07-14 @ 12:19:39
URL: http://vvwvv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0