Psykpsykolog. Allting har en naturlig förklaring.

I det förra inlägget försökte jag lite med psykologi. Helt on my own såklart. Bara för jag hade en massa funderingar. Som ni ser i förra inlägget: jag skrev att folk verkar ha för sig att killar är rädda för att binda sig i ett förhållandet, eller att tjejer har större behov av det. Skrev ett långt inlägg om det och skit. I detta inlägg skrev jag då mina egna spekulationer om frågan och tyckte inte få något ordentligt svar på det. Jag funderade på allt från fördomar skapade av median, till könsneutralt uppfostrade barn. Sen snackade jag med Suza. Hon hade såklart en helt naturlig förklaring till detta, natur-are som hon är.
Mäns uppgift är att sprida sin säd. De måste föra vidare sina gener. Kvinnor väntar på sin man. Sedan uppvaktar de dem. Och de testar gärna sin man innan de väljer. Enligt min vän, så om man går ut så märker man oftast att det är kvinnan som sitter och håller på med mannen. Det håller jag dock inte helt med om.
Men ja, mannen har alltså ett naturligt behov av att ligga med fler och inte bara hålla sig till en. Undermedvetet förstås. Bastards.
Nu är jag dock väldigt trött på ämnet.

Kände mig nästan tvungen att skriva detta. SÅ, nu har jag blivit av med MITT behov.

Kommentarer
Postat av: susseli

Meh. Alla är olika, glöm inte det. Kanske vissa killar tänker som apor än, men andra är faktiskt mognare.

2009-05-27 @ 19:14:28
Postat av: laura

Sant. Jag drar inte alla killar under en kam.

2009-05-27 @ 19:16:04
Postat av: Rosa Leino

Damn! Just som jag skrev att jag håller med dig och skrev min fina slutsats också så kommer självklart Suza och förstör allt!

Men jag håller inte med, det måste inte alls bara ha en naturlig/genetisk fucking förklaring. (jag menar inte att hennes förklaring är fel, utan att det kan finnas många)

Jag fick faktiskt mvg på min uppsats , då kan det inte vara helt fel. OMG nu låter det som jag skryter, vilket jag kanske gör, vem vet... Men egentligen vad vet jag om genus vetenskap, jag är ju BARA en sammare.

2009-05-27 @ 21:28:48
Postat av: hanna

grejen är ju att den där vetenskapen och psykologin som säger att män bara vill sprida sin säd så mycket som möjligt ifrågasätts och den är ganska gammal. jag tror jag tror på de modernare genusstudierna där den påstådda rädslan för att binda sig är ett inlärt beteende som killar lär sig genom den där myten som finns, att alla killar är rädda för att binda sig. vi tjejer hjälper säkert till genom att tro på den och sedan behandla killar efter den. det räcker ju med att se ett avsnitt av sex and the city för att man ska få inslaget i huvudet att "kvinnor vill bara gifta sig och män gör allt för att undvika det!" liksom.

2009-06-03 @ 10:21:55
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: laura

njaa och jag säger inte, exakt såhär är det. jag vet inte riktigt vad jag själv tror. är ju ingen expert. tyckte bara det var intressant.

2009-06-03 @ 13:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0