"Hela världen skulle lika gärna kunna gå under just nu."

Jag vet att det är lite sent på alla hjärtans dag. Men jag tänkte ändå skriva nåt litet som passar in i temat.
Ikväll när jag var på väg hem vid tio, även om det egentligen var redan då jag skulle vara hemma. Så gick jag i mörkret med snön runt omkring mig, när min väg plötsligt ledde in i en tunnel. Jag hörde bilarna åka förbi där uppe, men bortifrån det var det bara jag och tankarna.
Då dök ett par ord upp i mitt huvud. Några få ord som jag endast en gång hört sägas till mig. Som kanske låter som en väldigt klyshig replik från nån dålig hollywoodfilm. Men som ändå inte gör något. Det beror bara på hur man säger det. Och jag vet att jag är ung och kanske inte under mina sjutton och ett halvt år har upplevt kärlek på hög nivå. Men där under bron kom jag ändå fram till vad som troligtvis är det mest romantiska kombination av ord som någonsin sagts till mig.
När jag sedan tog mina steg ut ur tunneln, så log jag än en gång för mig själv. Sådär som jag ibland gör, och fortsatte min snöiga väg mot busshållsplatsen.

Ursäkta för den otroligt töntiga texten. God alla hjärtans dag.

Kommentarer
Postat av: suzan

va fint.

2010-02-17 @ 19:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0