Rökning

Varför framstår jag alltid som en psychobitch?
Jag gör en undersökning just nu om folk som röker. Det är inget skolrelaterat, bara nåt som jag började med för att ha en anledning till att prata med främlingar. Och för att jag vill bli av med mina fördomar och mitt fobi för folk som röker.
Jag frågar 1. hur gamla de var när de började, 2. hur många gånger de har försökt att sluta och 3. hur det kommer sig att de började, 4. hur rökningen har påverkat deras liv (både positivt och negativt) och 5. om de vill sluta, 6. vad är anledningen till det i så fall?

Jag skulle vilja göra en dokumentärfilm också, om vad som helst. För att det verkar kul.

PS: Om du är rökare, feel free to svara på frågorna. Här har du chansen att svara anonymt.

Kommentarer
Postat av: Emily

Laura - the psychobitch. Nej vet du vad, det är nog en sida av dig jag inte sett >:3

2010-01-25 @ 23:13:45
URL: http://tokyodarjeeling.blogspot.com/
Postat av: Thea

Pffft....Here's me replying in english, because i'm SO cool :)

1. I was 16, in High School, like most.

2. Uhhh once i think... but went to a place where many people were smoking, so it kinda just died. (Along with my Lung tissue)

3. As i said in 1, but mainly because so many of my favourite people in the word did.

4. No not really, it's nice to have a "smoko" as they're known here in Auz, (a smoking break in work). Maybe on all the money I've lost ahaha.

5. Parts of me do, but i enjoy it.

6. Reason to keep smoking? Well i'm not a 20 a day, highly adicted person. I just enjoy a few through-out the day. So... i dont know aha, STOP JUDGING ME!! :3



P:S Your a skitz.

2010-02-24 @ 18:22:57
URL: http://fuck-the-zoo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0